Σάββατο 2 Ιουνίου 2012

ΕΝΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ!




Η Galp Energia είναι μια εταιρία ενέργειας που σπονσοράρει την Εθνική Πορτογαλίας σε αυτό το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Μία απ' τις διαφημίσεις της εστιάζει σε ένα θέμα, σε ένα πρόβλημα που μας είναι τόσο οικείο: την απαξίωση της χώρας, του λαού της απ' τον υπόλοιπο κόσμο. Ανήκοντας η Πορτογαλία στον "φτωχό" ευρωπαϊκό νότο, ανήκοντας σε μια σειρά χωρών που πλέον χρωστάνε στον "πλούσιο" βορρά και τις τράπεζές του, αιμορραγεί χάνοντας τους επιστήμονές της, αιμορραγεί χάνοντας τους νέους της, αιμορραγεί βιώνοντας την ανεργία και μια μακρόχρονη και δίχως προοπτική διαφυγής απ' αυτή λιτότητα! 
Η Galp Energia έβαλε έναν έφηβο να διαβάσει ένα γράμμα στους ποδοσφαιριστές της ομάδας με σκοπό να τους εμψυχώσει, να τους εμπνεύσει, να τους δώσει να καταλάβουν πόσο σημαντικοί είναι οι αγώνες που θα δώσουν στα γήπεδα της Πολωνίας και της Ουκρανίας, όχι μόνο για αυτούς αλλά για τον κάθε έναν στη χώρα τους! Το γράμμα λέει περίπου τα παρακάτω:

"Αγαπητοί Πορτογάλοι ποδοσφαιριστές, είμαι ο Γκιγιέρμε και έχω ένα όνειρο. Ίσως να μην το θυμάστε αλλά το να παίξεις στην Εθνική ομάδα είναι το όνειρο κάθε παιδιού στην ηλικία μου. Να τρέξει όπως τρέχετε, να σκοράρει όπως σκοράρετε, να είναι το είδωλο για εκατομμύρια ανθρώπους. Οι περισσότεροι φίλοι μου θέλουν να είναι σαν εσάς αλλά εμένα όχι, δεν είναι αυτό το όνειρό μου. Εγώ θέλω να γίνω γιατρός ή βιολόγος. Θα ήθελα να δουλέψω στην Πορτογαλία αλλά θα μείνω εδώ μόνο αν αξίζει να μείνω. Κι εδώ είναι το σημείο που μπαίνεται εσείς! Για εκατομμύρια ανθρώπους εσείς είστε η Πορτογαλία. Έχετε στα πόδια σας μια ευκαιρία που οι γιατροί μας, οι δικηγόροι μας ή οι πολιτικοί μας δε θα έχουν ποτέ στα χέρια τους. Έχετε τη δυνατότητα να αλλάξετε στο γήπεδο τη γνώμη που έχει ο κόσμος για εμάς. Να τους δείξετε ότι δεν είμαστε αδύναμοι και τεμπέληδες, ότι πάντα ήμασταν ειλικρινείς άνθρωποι που πάλευαν γενναία. Οι 9 αιώνες ιστορίας μας δεν πετιούνται εύκολα στα σκουπίδια. Δεν έχουμε τίποτε να αποδείξουμε, έχουμε ωστόσο ένα μέλλον να προστατέψουμε. Αυτή τη φορά παίζουμε όλοι μαζί. Είμαστε 11 για όλους και όλοι για 11!"...


Δεν υπάρχουν σχόλια: